sâmbătă, 10 mai 2008

Cîinii periculoşi



Când guvernul emite o ordonanţă de urgenţă, se înţelege că problema la care se referă actul respectiv e gravă, iar acest demers trebuie să o soluţioneze imediat, fără a mai pierde timp cu vreun proiect de lege. De asemenea, se aşteaptă ca autorităţile teritoriale să cunoască foarte bine subiectul ordonanţei, deoarece tocmai ordonanţa în discuţie ar rezulta din rapoartele negative înaintate de acestea, în nevoie urgentă de o bază legală pentru a interveni în stoparea infracţiunilor specificate în ordonanţă. Dacă în cutare jurisdicţie nu au fost înregistrate cazuri care să fi mărit lista fărădelegilor ce ar fi provocat emiterea ordonanţei respective, agenţii locali ar trebui să fie bine instruiţi în prealabil pentru a fi în stare să aplice legea cum trebuie.

Ei bine, la cât tam-tam s-a făcut în ultimii ani despre cîinii cică periculoşi, în speţă pitbullii, de apăreau prin ziare fel şi fel de ştiri despre copii desfiguraţi sau stăpâni sfîrtecaţi de propriul cîine, oricine se aşteaptă ca fiecare secţie de poliţie din România să aibă măcar un amărât de agent acolo care, doamne fereşte, nu sa aibă cine ştie ce cunoştinţe spre rasele de cîini vizate în ordonanţa privind cîinii periculoşi şi agresivi (că doar ce ţară suntem noi să facem un întreg departament pentru animale, doar n-am înnebunit?!), ci să poată face mărunta treabă a unui simplu funcţionar, adică să scrie şi să ştampileze, luînd în evidenţă cîinii din jurisdicţie. Nu, dom'le, mie mi-a luat patru zile la rând de plimbare la secţia nr. 22 din Bucureşti doar ca să-mi înregistrez amstaff-ul, pentru că mă tot trimiteau de la un gabor la altul, neştiind ei înşişi care dintre ei sunt responsabili cu evidenţa cîinilor periculoşi.

În prima zi chiar am avut iluzia că o să termin foarte repede cu toată hîrţogăria, după ce timp de vreo 5 minute de aştepare în faţa ghişeului de informaţii situat la intrarea în secţie, privind cum agentul de serviciu dă telefoane peste telefoane, încercând să-l găsească pe colegul lui responsabil cu evidenţa cîinilor periculoşi, am fost poftit dincolo de uşa de siguranţă. Mă gândeam că de acolo voi fi imediat îndrumat către biroul specializat, dar a trebuit să mai aştept iar vreo 10 minute după o domnişoară agent care urca şi cobora scările căutându-şi cu disperare colegul care avea să mă ia în primire. Da, păi chiar am fost luat în primire de parcă eram ultimul băiat de cartier organizator de lupte de cîini în gangurile blocurilor, nu un stăpîn responsabil venit şi el să-şi declare cîinele la poliţie după cum prevede legea. Grasul care a sosit în cele din urma, şi-a luat rolul de om al legii foarte în serios, şi restul a decurs mai degrabă ca un interogatoriu, în care am putut fi martor al vicleniei şi vigilenţei organului de ordine din România.

Astfel, prima întrebare a domnului poliţist s-a referit la rasa de cîine pe care o deţin. Când i-am răspuns "AmStaff", şi-a verificat lista cîinilor dintr-un dosar ce conţinea mai multe foi scrise de mână (printre care şi ordonanţa respectivă, asta apropo nu de slaba dotarea tehnică a secţiilor de poliţie, ci a seriozităţii cu care se trata acest caz, fiindu-mi milă de săracu agent care şi-a dat silinţa să copieze cu pixul întreaga ordonanţă) şi mi-a răspuns aproape enervat că "acest cîine nu e trecut ca periculos!". Mi-am dat seama pe loc că am făcut o greşeală enormă prescurtând numele rasei, crezând că am în faţă un cunoscător în domeniu, din moment ce se ocupă cu astfel de cazuri, şi m-am grăbit să-l lămuresc că nu l-am deranjat degeaba: "vreau să spun American Staffordhire Terrier", "uitaţi aici la alineatul 2", arătându-i eu însumi cu degetul rîndurile din dosar unde era trecută rasa, după ce nici de data asta n-o găsea.

Din vorbă în vorbă ba despre vîrsta cîinelui, ba despre pedigree, ori dacă l-am castrat sau nu (l-am lămurit eu cum e legea, că nu e American Pitbull Terrier ca să fie castrat) etc., după ce şi-a tras şapca puţin pe spate, domnul poliţist a intrat în funcţiune cu adevărat. Redau mai jos cu aproximaţie o parte din discuţia avută cu dânsul:

Poliţistul: Şi îl duci la lupte?
Eu: Nu, cum să fac aşa ceva?! Sunt împotriva luptelor de cîini. Apoi, e ilegal.
Poliţistul: Nu mai este ilegal, s-a legalizat, nu ştii? Acum se pot organiza fără probleme, deci să le spui prietenilor tăi să nu vă mai feriţi.
Eu: Haha, râdeţi de mine, nu?
Poliţistul: Şi eu am un câine d'ăsta la ţară, vreau să-l duc la lupte, mă ajuţi tu? Pe unde vă strângeţi?

M-a felicitat apoi că nu particip la lupte de cîini şi şi-a cerut scuze că a vrut doar să mă încerce. Desigur, eu dacă organizam astfel de lupte, mă duceam ca prostu să-mi înscriu cîinele la Asociaţia Chinologică, apoi la poliţie, unde aş fi recunoscut tot, nu!? M-a ţinut mai departe cu fel şi fel de mituri de genul "cine bate dintr-un bullterrier şi un rottweiller", "dar dintre un bulldog şi un doberman" şi chestii de genul ăsta, enumerând diferite rase după ce trăgea un ochii pe ordonanţa de pe birou. Parcă tot nu era convins că nu am nimic de-a face cu luptele de cîini, el mă tot încerca, trebuia eu să cunosc detalii d'astea incriminatorii, altfel nu se putea.

Dar nimic din toate acestea nu se compa cu faptul că după vreun sfert de oră mi-a spus că nu el se ocupă de fapt de înregistrarea cîinilor, ci să vin a doua zi ha ha. Am venit şi a doua, şi a treia, de abia în a patra agentul responsabil cu evidenţa cîinilor catalogaţi drept periculoşi era la serviciu, şi am putut în numai 5 minute să dau o declaraţie cum că am luat la cunoştinţă ordonanţa de urgenţă şi că mă oblig să o respect etc.

A trebuit să fac naveta timp de patru zile la secţie pentru o amărâtă de semnătură, pe care am fost obligat să o dau din cauza unor idioţi care nu au ştiut cum să-şi educe cîinii de au ajuns să atace oameni pe stradă, sau pentru că i-au dresat pentru lupte. Trebuie pedepsiţi acei stăpâni iresponsabili, nu cîinii dintr-o anumită rasă!

E în cartier un puşti, nu cred să aibă mai mult de 16 ani, care are un pui de Pitbull, iese cu el, se dă mare, îl întărâtă pe prieteni. De asemenea am întâlnit o femeie care era trasă de un PitBull în vârstă de 6 luni, ea credea însă că e AmStaff, îl cumpărase din târg pentru fiică-sa de 15 ani de ziua ei, desigur fără pedigree. Şi pot continua cu astfel de exemple de cîini care nu vor fi niciodata înregistraţi la poliţie, dar din cauză că sunt crescuţi prost, se ajunge la ordonanţe şi prostii d'astea. Tuturor complexaţilor care îşi iau cîini periculoşi doar ca să compenseze cine ştie ce lipsuri din personalitatea şi fizicul lor, tuturor organizatorilor de lupte de cîini, tuturor stăpânilor care îşi lovesc cîinii, tuturor ziariştilor care au amplificat proasta reputaţiei a raselor de tip Bull, vă spun: hai sictir!

P.S.: Adevărul despre pitbulli: www.pbrc.net ,www.thetruthaboutpitbulls.com, www.happypitbull.com

11 comentarii:

muffin spunea...

urca-te pe masă eşti periculoasă =))

Chiftelos spunea...

Apoi na, trecand peste faptul ca stiu povestea si ca am citit la repeazeala, stii cum se cauta senzationalul. Vine reporterul, "ce rasa era cainele?", "mioritic", "aha, pitbull", tzac pac si asa se face stirea de senzatie. Concurenta ca lumea se face, evident, cu stiri de senzatie, fie ele reale sau inchipuite. Vorba lui Fred Forse, "Where BBC1 has Panorama, Channel 5 has The Boy With a Tumour for a Face. Where the BBC broadcasts Great Ormond Street, Channel 5 schedules The Girl Who Had Cystic Fibrosis, Cancer, AIDS and No Parents. There is a certain sense of sensationalism". Putem adapta asta oricand, oricarui post romanesc. :)

Drace spunea...

Indiferent de rasa toti cainii pot fi periculosi, depinde de stapan, atunci cand au unul...

Cezarito spunea...

cei mai periculosi sunt aia fara stapani, maidanezii, si babele si mosii cu "suflet bun" care ii hranesc zi de zi in fata blocului, si fac galagie cand vin hingherii sa adune javrele. iar daca vreo astfel de jivina te musca, e vina ta ca fie "ti-a simtit frica", "n-ai avut piatra sau bat la indemana ca sa o gonesti", sau daca latra si se da la pitbull-ul tau si cainele tau sare sa se apere, e tot vina ta ca ai pitbull.

RudeGirl spunea...

ba pardon, cred ca tre' mentionat ca daca babele si mosii respectivi nu si-ar mai petrece 90% din timp barfind ce mai fac aia tinerii de prin bloc, poate ar avea timp sa socializeze javrele respective, poate chiar ar da si o suma modica la veterinar sa le castreze ca sa nu se mai inmulteasca precum epurii. nu e vina cateilor, e vina alora care le arunca mancare de la 20 de metri: "e salbaticiti, dar e si ei niste fiinte, sa le hranim!

Cezarito spunea...

da nu ma intereseaza a cui e vina, ca daca eu imi educ cainele asa cum trebuie, sa nu se ia de oameni sau de alti caini pe strada, si daca vine vreun maidanez d'asta tampit de se da la cainele meu, apoi eu ce sa fac, sa stau in cur si sa meditez la ce prost e primaru sau cine se ocupa de problema cainilor fara stapan, sa fug, sa-mi iau cainele in brate, de acum inainte sa ocolesc zona respectiva sau ce? ei bine, nu! cainele maidanez cu tupeu si-o ia si el, si la fel si pensionarii aia cu un picior in groapa care sar imediat sa-si apere javra daca este atacata, dar doar stau si se uita daca asta ataca vreun alt caine sau om!

si nu, astia nu sunt hraniti doar de la 20 metri, nu sunt salbaticiti, sunt doar incurajati sa fie rai de aia care ii hranesc, caci am intalnit si maidanezi care nu au nici o problema cu alti caini, ba chiar se bucura un prilej de joaca!

RudeGirl spunea...

Draga, vorbeam in general. Stiu si io cum sunt cainii pentru ca, din (ne)fericire, din cand in cand mai tre sa parasesc palatul si pentru al'ceva decat pasuni intinse verzi pline de copaci infloriti. E de asemenea f.probabil sa fie cum zici tu, ca doar stim cu totii cati oameni au senzatia ca daca zici "mars!!" unui caine si el se fereste putin, esti cel mai mare dresor din univers :))

IT Psihoterapia spunea...

aventuri...
mai bine-ti luai un "caine politist" ; scapai mai usor...

Cezarito spunea...

Amstaff-ul meu a facut cunostinta cu un caine politist, sau mai degraba cu un caine al unui politist, un ciobanesc german, adult, care s-a dat la puiutu meu, si cand i-am atras atentia batranei care il plimba, ca daca javra ei nu asculta la comenzi, mai bine sa-l tina in lesa, a inceput sa se ratoiasca la mine ca sa "circul", si sa am grija ca fiul ei lucreaza la sectia de politie din zona, si ca nu stiu ce si nu stiu cum... lol am avut eu grija sa-i raspund si ei si vecinilor de cartier care se adunasera ca la circ, in asa fel incat sa afle si ei ce e ala "uz de influenta" si ca, vorba aia, "nici eu nu sunt singur pe lume", iar acum de fiecare data cand trec cu Mensi (amstaffita mea), isi leaga urgent cainele, nu stiu daca am avut eu vreo replica desteapta, dar cu siguranta Mensi creste si, dea, devine periculoasa hahaha

apropo de adevaratii caini politisti, nu strica sa-l cautati pe google pe Popsicle, un pitbull renumit, din brigada anti-drog de pe undeva din SUA..

Drace spunea...

pai cainele de la brigada antidrog nu e pitbull mai, e ciobanesc german sub acoprire! :P

IT Psihoterapia spunea...

@lep: ezact! ;)